Thursday, January 27, 2011

[ SAAT I.N.I ]

Sangat cepat  masa berlalu.apalah erti hidup slama aku berpijak di bumi Mu.masih kabur.masih tiada arah tuju. Masih berkejar2 dgn kemewahan dunia.masih meminta2 dgn cinta manusia. Apalah ada pada dunia dan manusia. Makin aku kejar, makin aku minta, makin jauh ia pergi. Kenapa aku tidak kejar Kau dan merintih dari Kau sedangkan aku tau Kau takkan lari dan Kau takkan tinggalkan aku. kenapa aku perlu bersusah susah utk kejar dan meminta dari sesuatu yg tidak pasti? Kenapa aku terlalu setia pada manusia dan tak setia padaMu?sedangkan manusia akan sentiasa mengkhianati kesetiaanku dan Kau pula tidak pernah mensia-siakan ku. sudah terlalu banyak nikmat Kau beri tp aku masih tak mensyukuri. ingatkanlah aku selalu supaya aku tidak rasa bongkak dan tidak merasa megah berjalan-jalan di atas muka bumiMu.



Tuhan,jgnlah Kau matikan hatiku dlm melakukan perkara2 mahmudah tetapi matikan lah hati ku pada perkara2 mazmumah. dan Kau Peliharalah keluargaku, suamiku, anak2 ku dan zuriat keturunan ku dari tipu daya dan ketagihan dunia.amin

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...